Πόλεις για όλους τους πολίτες

Πόλεις για όλους τους πολίτες

“Πόλεις για όλους τους πολίτες, με πεζοδρόμια για πεζούς και εμποδιζόμενα άτομα”

Καταλήψεις πεζοδρομίων για εμπορική εκμετάλλευση:Πώς τα πεζοδρόμια έχουν μετατραπεί σε τραπεζοδρόμια, καθισματοδρόμια, περιπτεροδρόμια, πάρκινγκ αυτοκινήτων κλπ. και οι συνέπειες για τους πεζούς και τα εμποδιζόμενα άτομα….

Εμποδιζομενα ατομα:

Φροντίζουμε πάντα να αφήνουμε αρκετό χώρο για να περνούν, όταν καθόμαστε σε πεζοδρόμια και δημόσιους κοινόχρηστους χώρους.
Δεν προτιμούμε επιχειρήσεις που κλείνουν ασφυκτικά πεζοδρόμια και πλατείες εμποδίζοντας τη διέλευση τους!

Δεν παρκάρουμε πάνω στα πεζοδρόμια και στις διαβάσεις πεζών εμποδίζοντας καροτσάκια ατόμων με κινητικά προβλήματα και παιδιών, υποβασταζόμενα άτομα, πεζούς να κινηθούν μέσα στην πόλη. 
Ας κανουμε ΠΡΑΞΗ αυτο που η πολιτεια αδυνατει να εφαρμοσει κι εμείς οφείλουμε να υιοθετήσουμε σαν στάση ζωής…

Απόφαση Υπ. Περιβ. Ενεργ. & Κλ. Αλλ.52907/28.12.2009 (ΦΕΚ 2621/31.12.2009 τεύχος Β) – Άρθρο 2 

ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΖΩΝΗ ΟΔΕΥΣΗΣ ΠΕΖΩΝ – ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΥΨΟΣ

Σε όλους τους κοινόχρηστους χώρους πόλεων και οικισμών, που προορίζονται για την κυκλοφορία πεζών, επιβάλλεται ελεύθερη ζώνη όδευσης πεζών, που χρησιμοποιείται για τη συνεχή, ασφαλή και ανεμπόδιστη κυκλοφορία κάθε κατηγορίας χρηστών, με απαραίτητο ελάχιστο πλάτος 1,50μ. (του κρασπέδου μη συνυπολογιζόμενου) ελεύθερο από κάθε είδους σταθερό ή κινητό εμπόδιο και μέγιστη αποδεκτή εγκάρσια κλίση 2%. Οποιαδήποτε εξυπηρέτηση όπως σήμανση, φύτευση, αστικός εξοπλισμός απαγορεύεται να τοποθετείται εντός της ελεύθερης ζώνης όδευσης πεζών…….

3865_yp._perib._energ._kl._all.52907

20141030_114052

20141030_114036

 

 

 

 

 

 

Δείτε όλες τις ενέργειές μας μέχρι σήμερα ΕΔΩ

Δείτε την καμπάνια μας ΕΔΩ

 Monofillo_KIPH

konkarda10 Ιουνίου 2014

Συνεχίζουμε την προσπάθεια για βιώσιμες πόλεις, για πόλεις φιλικές προς όλους τους πολίτες, για κοινόχρηστους χώρους με επαρκή ελεύθερο χώρο για τη μεταφορά και την κίνηση ατόμων με αμαξίδια και πεζών. 

Στηρίζουμε τους επαγγελματίες της πόλης, θέλουμε να προκόβουν, ζητάμε όμως το σεβασμό και τη συνεργασία τους για να παραμείνουν τα πεζοδρόμια για τους πεζούς και όχι μόνο για τραπεζοκαθίσματα και ψυγεία….

Ενημερώστε μας για οποιοδήποτε περίπτερο, ταβέρνα, καφετέρια, σουβλατζίδικο κλπ. παρεμποδίζει τη δεύλευση, στέλνοντάς μας φωτογραφικό υλικό (αν μπορείτε) και στοιχεία επιχείρησης (ονοματεπώνυμο, διεύθυνση, τηλέφωνο), προκειμένου να προχωρήσουμε σε μαζικές καταγγελίες επιχειρήσεων, που δεν αφήνουν επαρκή ελεύθερο χώρο για τη μετακίνηση στους κοινόχρηστους χώρους του Δήμου.

Στοιχεία επικοινωνίας: [email protected], 6944683652

 

21 Οκτωβρίου 2013

Σήμερα η τεχνική υπηρεσία του Δήμου Ηλιούπολης, αφαίρεσε τον πάγκο έξω από την καφετέρια SMILE.

Επιτέλους ελευθερώθηκε το πεζοδρόμιο και η διάβαση πεζών!

Ευχαριστούμε τη Δημοτική αρχή που ανταποκρίθηκε στο αίτημά μας “Πόλεις για όλους τους πολίτες”, με συστάσεις σε επαγγελματίες ή με δραστικές ενέργειες όπως αυτή.

DSCF3109 

   

Φωτογραφία3246

 

 

 

 

 

 

 

 

Σε μερικές περιπτώσεις, όπως η συγκεκριμένη, η κατάχρηση του πεζοδρομίου δε δυσκολεύει μόνο τους πεζούς, αυξάνει τους κινδύνους διάβασης και πραγματικά βάζουν σε κίνδυνο τις ζωές των διερχόμενων. Κυρίως όταν υπήρχαν άτομα γύρω από τον πάγκο και τα παρακαρισμένα αυτοκίνητα, καθιστούσαν το περασμα στο απέναντι πεζοδρόμιο “άθλο”.

 

11 Οκτωβρίου 2013

Ζητήσαμε εκ νένου από τον Αντιδήμαρχο τεχνικών υπηρεσιών του Δήμου Ηλιούπολης κ. Χατζηδάκη, την αφαίρεση του ξύλινου πάγκου, έξω από την καφετέρια SMILE στην πλατεία Κανάρια και επιπλέον τη λίστα με τους επαγγελματίες που έχουν πάρει άδεια για χρήση κοινόχρηστων χώρων, τα τετραγωνικά που δικαιούνται κλπ. 2013-10-11 ΑΝΤΙΔΗΜΑΡΧΟΣ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ

Μας είχε ενημερώσει οτι, κατ’ αρχήν ο Δήμος Ηλιούπολης ζήτησε από τον ιδιοκτήτη να αφαιρέσει τον αυθαίρετα τοποθετημένο πάγκο, ορίζοντας κάποιο χρονικό περιθώριο. Μετά την παρέλευση αυτού, και εφόσον δεν έχει αφαιρεθεί ο πάγκος, ο Δήμος θα κινηθεί από μόνος του στην αποξήλωσή του.

 

 

17 Ιουνίου 2013

“Πόλεις για όλους τους πολίτες”

Οφείλουμε όλοι να θυμόμαστε ότι, οι πόλεις και οι κοινόχρηστοι χώροι τους ανήκουν σε όλους μας και έχουμε όλοι δικαιώματα σ’ αυτές.

Όπως έχει νόμιμο δικαίωμα στη δουλειά ο κάθε επαγγελματίας, οπότε του δίνεται η δυνατότητα να ενοικιάσει μέρος του πεζοδρομίου για να ασκήσει ή να επεκτείνει τη δραστηριότητά του, εξίσου δικαίωμα στα πεζοδρόμια έχουν και:

  1. Τα άτομα με ειδικές ανάγκες, για να μπορούν κινηθούν μέσα στην πόλη ακίνδυνα και με ασφάλεια ,

  2. Οι γονείς για να κυκλοφορήσουν τα μικρά παιδιά, χωρίς να κινδυνεύουν να πατηθούν από τα αυτοκίνητα,

  3. Οι ηλικιωμένοι, οι οποίοι κινούνται αργά και πολλές φορές με τη βοήθεια μπαστουνιού, οπότε επιβάλλεται να κινούνται πάνω σ’ αυτά και

  4. Όσοι πολίτες, ανεξαρτήτως ηλικίας και φυσικής κατάστασης, επιθυμούν να περπατούν και να μη χρησιμοποιούν για όλες τις μετακινήσεις τους αυτοκίνητο!

Δυστυχώς οι αφορμές για να θίξουμε αυτό το θέμα είναι ατελείωτες……Αρκεί να προσθέσουμε στις επεκτάσεις των περιπτέρων, καφετεριών, σουβλατζίδικων, φαστ-φουντ, πιτσεριών κλπ, κλπ, κλπ, τα παρκαρισμένα αυτοκίνητα……

Τότε θα συμπεράνουμε απλά οτι:

Τα πεζοδρόμια σε πολλές περιπτώσεις μόνο για τους πεζούς δεν είναι και όλες οι παραπάνω παραβατικές συμπεριφορές αυτών που αυθαίρετα και πέραν του επιτρεπόμενου ορίου τα εκμεταλλεύονται, ταλανίζουν και βάζουν σε κίνδυνο αυτούς που από τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας είναι υποχρεωμένοι να κυκλοφορούν πάνω σ’ αυτά….

Στο παρακάτω παράδειγμα περιπτέρου:    

165        163   

Δεν υπάρχει καθόλου ελεύθερος χώρος από την πίσω μεριά, ο περιπτεράς βγαίνει κατευθείαν από το περίπτερο στο τραπεζάκι που έχει εγκαταστήσει στο πάρκο και από μπροστά, αμφιβάλλουμε αν χωράει καρότσι αναπήρου ή διδύμων όταν δεν έχει πελάτη.

Αν όμως έχει πελάτες  στο περίπτερο και στα ψυγεία, μόνο λεπτός πεζός με καλοκαιρινά ρούχα μπορεί να περάσει και αυτός με τη βοήθεια της  φιλότιμης προσπάθειας των πελατών του περιπτέρου, οι οποίοι θα χρειαστεί να του κάνουν χώρο!!!!!

Στην περίπτωση αυτού του πάγκου:     

     Φωτογραφία3245Φωτογραφία3246

 

 

 

 

 

 

 

Αν στέκονται όρθιοι πελάτες γύρω από τον πάγκο και έχουν παρκάρει τα αυτοκίνητά τους όπως τα συγκεκριμένα στις φωτογραφίες, που θα βρει χώρο για να ανέβει στο πεζοδρόμιο κάποιος, που διασχίζει το δρόμο βιαστικά ή τρέχοντας (και συνήθως έτσι γίνεται στη συγκεκριμένη διάβαση)? 

 

 

 

Τους προβληματισμούς μας αυτούς, με τα ερωτήματα για τα όρια που βάζουν οι κανονισμοί ή ο νομοθέτης στην αδειοδότηση της χρήσης των κοινόχρηστων χώρων, ώστε να κυκλοφορούν όλοι οι υπόλοιποι πολίτες με ασφάλεια, περιμένουμε από το Δήμο Ηλιούπολης, για να συνεχίσουμε την έρευνά μας.  2013-06-11 ΚΑΤΑΛΗΨΕΙΣ ΠΕΖΟΔΡΟΜΙΩΝ

 

Comments are closed.