Ελληνικό

Ελληνικό

 Νοέμβριος 2017

Όλα όσα πρέπει να γνωρίζουμε για την κατασκευή της νέας πόλης στο Ελληνικό, με ανεπίστρεπτες συνέπειες στη θερμοκρασία, στο κλίμα, στην ατμοσφαιρική ρύπανση του λεκανοπεδίου της Αττικής και τις Συνθήκες και Ευρωπαϊκές Οδηγίες που παραβιάζει η ανέγερσή της!

Η σκανδαλώδης υπόθεση του «ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ»

(της χημικού – περιβαλλοντολόγου Ευστρατίας Καμπούρη- Αύγουστος 2017)

Η οικοδόμηση της έκτασης και μάλιστα με την ένταση και τα χαρακτηριστικά που προβλέπεται στο ΣΟΑ και ΣΜΠΕ ανατρέπει τη όποια περιβαλλοντική θωράκιση – προστασία της πόλης και επιβαρύνει την ποιότητα ζωής του 40% των Ελλήνων πολιτών που κατοικούν στο λεκανοπέδιο, ανεπίτρεπτα και στερώντας στο διηνεκές από τους κατοίκους της πόλης την δυνατότητα βελτίωσης του περιβάλλοντος και αντιστροφής των υφιστάμενων πολεοδομικών προβλημάτων της, και αυτό σε συνθήκες κλιματικής αλλαγής. Συνεπώς συντελείται Περιβαλλοντικό, κοινωνικό, οικονομικό έγκλημα με επίπτωση όχι μόνο στην σημερινή γενιά, αλλά και στις μελλοντικές, δεδομένου ότι τα προαποφασισμένα αυτά σχέδια αν υλοποιηθούν θα προκαλέσουν μη ανατρέψιμες καταστροφές.

Για πρώτη φορά στη σύγχρονη ιστορία της πόλης της Αθήνας, η πόλη επεκτείνεται σε βάρος του παραλιακού μετώπου και μάλιστα σε μήκος 2 χιλιομέτρων και έκταση όσο ένας Καλλικρατικός Δήμος πωλείται και πολεοδομείται από ιδιώτη δημιουργώντας μία πόλη μέσα στην πόλη.

Ο νόμος 4062/12 θεσπίζει και επιβάλλει μια σειρά σημαντικών πολεοδομικών, χωροταξικών και περιβαλλοντικών επεμβάσεων μεγάλης εμβέλειας σε βάρος της προστασίας του περιβάλλοντος της Αθήνας και αυτή η παράνομη επιλογή έγινε για δυο λόγους:

 α) Για να παρακαμφθεί το ισχύον Ρυθμιστικό Σχέδιο της Αθήνας (ΡΣΑ) του 2012 του οποίου οι αρχές δεν προέβλεπαν μια τέτοια εξέλιξη για την περιοχή αυτή και ήταν αντίθετες (πχ διαδικασία ιδιωτικής πολεοδόμησης) με πολλά απ όσα αναφέρονται στον εν λόγω νόμο.

β) Για να παρακαμφθεί η διαδικασία της Οδηγίας 2001/42/ΕΚ, δηλαδή σε όσο γίνεται σε πρωθύστερο στάδιο (και όχι όταν είναι τετελεσμένες οι αποφάσεις και οι διαδικασίες όπως συμβαίνει τώρα), η εκπόνηση Στρατηγικής Περιβαλλοντικής Μελέτης (ΣΜΠΕ) από τη διοίκηση και όχι σύμφωνα με τα συμφέροντα του ιδιώτη, η διεξαγωγή διαβουλεύσεων με το ενδιαφερόμενο κοινό και η συνεκτίμηση της περιβαλλοντικής μελέτης και των αποτελεσμάτων των διαβουλεύσεων. 

Η σημερινή διαβούλευση όπως κοινοποιήθηκε και εξελίσσεται είναι προσχηματική, κατά παράβαση Οδηγιών και άρα άκαιρη και άκυρη ταυτόχρονα.   

Η όλη διαδικασία συγκεκριμένα παραβιάζει:

  1. Το άρθρο 107 κ.ε. της Συνθήκης Λειτουργίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης δεδομένου των κρατικών ενισχύσεων υπέρ του επιλεγέντος επενδυτή υπό την έννοια της παροχής πλεονεκτήματος στον τελευταίο διά της ευνοϊκής μεταχειρίσεως του, ικανής να νοθεύσει ή να απειλεί να νοθεύσει τον ανταγωνισμό καθώς και την παραβίαση των αρχών της διαφάνειας, της ίσης μεταχείρισης και του  ανταγωνισμού.

2.  Την Οδηγία 2001/42/ΕΚ επειδή κατά τη δρομολόγηση αυτής δεν τηρήθηκε σε κανένα στάδιό της η αρχή της Οδηγίας που συνίσταται στην όσο το δυνατό πρωθύστερη εξέταση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων ενός έργου ή προγράμματος.  Αυτό ήταν χρονικά και ουσιαστικά ασφαλές να γίνει πριν την έκδοση του Ν. 4062/2012 που καθόριζε τις πολεοδομικές και χωροταξικές παραμέτρους και όρους για την εν λόγω περιοχή καθώς και τις χρήσεις γης της ή έστω πριν την κύρωση της σύμβασης πώλησης του Ελληνικού από την βουλή. Η επιλογή μια διοικητική –κανονιστική διαδικασία να τελεστεί με νόμο και όχι να ακολουθηθεί η πάγια Ελληνική διαδικασία από μόνη της αφήνει πολλά ερωτηματικά ως προς την σκοπιμότητά της.

3. Την Οδηγία 92/43/ΕΟΚ για τη διατήρηση των φυσικών οικοτόπων κλπ, καθώς η επέκταση μαρίνας, η αλλαγή χρήσης γης κλπ που προβλέπονται να γίνουν στην ακτή και θαλάσσιο χώρο της περιοχής του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού κλπ, θα καταστρέψουν σημαντικούς βιότοπους με λιβάδια Ποσειδωνίας (κωδικός 1120*), τα οποία ανήκουν στα «είδη προτεραιότητας» για τη διατήρηση των οποίων η Κοινότητα φέρει ιδιαίτερη ευθύνη (αρθρο 1, παρ. η) και υφάλους με κοραλλιογενείς σχηματισμούς (κωδικό 1170 “reefs”). Ως εκ τούτο, τα προβλεπόμενα έργα αντίκεινται και στην Οδηγία Πλαίσιο για τα Ύδατα (2000/60/ΕΕ), σύμφωνα με την οποία τα Κράτη Μέλη πρέπει να επιτύχουν τη «καλή» οικολογική ποιότητα για όλα τα υδατικά σώματα έως το 2020. Το ΕΛΚΕΘΕ (σχετ. 8) δηλώνει ότι οι επεμβάσεις στο Ελληνικό θα υποβαθμίσουν την οικολογική ποιότητα του Εσωτερικού Σαρωνικού, με αποτέλεσμα η χώρα να μην εκπληρώσει το στόχο. Επίσης το ΕΛΚΕΘΕ δηλώνει σε έκθεσή του ότι η Ελλάδα υστερεί στο ποσοστό ανακήρυξης θαλάσσιων περιοχών στο Δίκτυο Natura και υπάρχει σχετική έκθεση και βίντεο του ΕΛΚΕΘΕ, καθ’ ύλην αρμόδιος φορέας, τα οποία αναφέρουν ότι: «τα στοιχεία της βιοποικιλότητας του θαλάσσιου οικοσυστήματος του Ελληνικού αρκούσαν για να ενταχθεί η περιοχή στο Δίκτυο Natura. Παρόλα αυτά για τον εσωτερικό Σαρωνικό η περιοχή χαρακτηρίζεται “biodiversity hot spot”. Άλλωστε σε καμιά περίπτωση η μη ένταξη στο δίκτυο Natura (πρώτο επίπεδο προστασίας και με ευθύνη του Ελληνικού κράτους) δεν σημαίνει ότι η περιοχή δεν προστατεύεται από την οδηγία».

4. Την Συνθήκη του Άαρχους

Όσον αφορά το θέμα της διαβούλευσης, στις 5 Ιουλίου του 2015 ο Ελληνικός λαός σε δημοψήφισμα με καθολική ψηφοφορία είπε όχι στο σχέδιο που τότε προτάθηκε από τους «θεσμούς» και το οποίο εκτός των άλλων περιελάμβανε και ως προαπαιτούμενο την συγκεκριμένη λύση (ν. 4062/12 και πώληση της έκτασης στη Lamda Development κλπ) για το Ελληνικό. Ως εκ τούτο ο Ελληνικός λαός και άρα οι πολίτες του λεκανοπεδίου αποφάσισαν ότι δεν θέλουν μια τέτοια εξέλιξη για την περιοχή ήδη από το 2015. Επίσης η σημερινή διαβούλευση όπως κοινοποιήθηκε και εξελίσσεται (μέσα στο καλοκαίρι και για μόνο για 20 μέρες και χωρίς να γίνει η μεγαλύτερη δυνατή διάχυση της πληροφόρησης κ.α.) είναι προσχηματική, κατά παράβαση Οδηγιών και άρα άκαιρη και άκυρη ταυτόχρονα.  Την Ευρωπαϊκή Σύμβαση της Φλωρεντίας για την προστασία του τοπίου, επειδή στην εν λόγω έκταση προβλέπεται τεράστιας έκτασης και μεγάλου ύψους δόμηση 3 με 3,6 (πρόβλεψη του ν. 4062/12) εκ τετραγωνικών μέτρων – κτίρια 15 – 19 ορόφων, 6 -7 ουρανοξύστες – και οι προβλεπόμενες θαλάσσιες προσχώσεις που θα καταστρέψουν το Αττικό τοπίο στην ωραιότερη περιοχή του Σαρωνικού, η οποία έχει διατηρηθεί σε μεγάλο βαθμό σε φυσική κατάσταση.

5. Την Ευρωπαϊκή Σύμβαση για την Προστασία της Αρχαιολογικής Κληρονομιάς (άρθρο 1, παρ1, άρθρο 3 παρ β), καθώς εν όψει της ψήφισης της σύμβασης από τη Βουλή σταμάτησε η διαδικασία ανακήρυξης μεγάλου τμήματος του Ελληνικού ως Αρχαιολογικού χώρου (βλ. Δελτίο Τύπου Συλλόγου Αρχαιολόγων). Επιπλέον, η σύμβαση που υπογράφτηκε υποχρεώνει, εντός μόλις 60 ημερών, την απομάκρυνση αρχαιολογικών ευρημάτων καθώς και αποζημιώσεις στον αγοραστή σε περίπτωση που κάποιος χώρος κηρυχθεί αρχαιολογικός. Έτσι σκανδαλωδώς και για πρώτη φορά στα χρονικά θα απουσιάζει ουσιαστικά η αρχαιολογική υπηρεσίας από τον χώρο, ενώ είναι γνωστό ότι στην περιοχή αυτή συναντώνται τρεις αρχαίοι Δήμοι (Αλίμου, Αιξωνής και Ευωνύμου) και υπάρχουν στον παράκτιο χώρο ενάλιες αρχαιότητες (αρχαίο λιμάνι, κ.α).

6. Την Σύμβαση της Γρανάδας για την Προστασία της Αρχιτεκτονικής Κληρονομιάς, επειδή πάλι ενόψει της κύρωσης της σύμβασης ακυρώθηκε η διαδικασία ανακήρυξης του Κολλεγίου Θηλέων ως διατηρητέου κτιρίου μεγάλης αρχιτεκτονικής αξία.

Επιπροσθέτως:

  1. Η δημιουργία αυτής της νέα πόλης δεν ανταποκρίνεται στα βασικά χαρακτηριστικά της, σε καμία πολεοδομική και περιβαλλοντική ανάγκη της Αθήνας σε συνθήκες κλιματικής αλλαγής.
  2. Είναι προφανές ότι η ΣΜΠΕ ανετέθηκε από την Λάμδα σε κάποια εταιρία που ανέλαβε να παρουσιάσει μελέτη που εξυπηρετεί τον »επενδυτή». Ως εκ τούτο η ΣΜΠΕ στερείται νομιμότητας, είναι ανεπαρκής και μη αντικειμενική.
  3. Η δόμηση που επιβάλλεται στην έκταση είναι υπέρμετρη με 6 Πύργους – ουρανοξύστες ύψους έως 200μ και γενικότερα κτίρια έως 50 και 70 μέτρων ύψους που δημιουργούν ένα σχεδόν συνεχές φράγμα υψηλών κτιρίων που θα προκαλέσουν σοβαρά θέματα αερισμού, φωτισμού και θέας στην ευρύτερη περιοχή, θα περιβάλλει το «Μητροπολιτικό Πάρκο», θα κρύβει – επισκιάζει το πραγματικό τοπόσημο της Αθήνας που είναι η Ακρόπολη και ο Παρθενώνας που σχεδιάστηκαν και κατασκευάστηκαν από τους προγόνους μας για να φαίνονται από παντού και κυρίως από τη θάλασσα και που θα απλώνεται σε μήκος 2,5 χιλιομέτρων παράλληλα με την παραλιακή λεωφόρο.
  4. Η μελέτη δεν αναφέρεται ρητά στην επιτρεπόμενη μέγιστη δόμηση, δεν τηρούνται δηλαδή οι ανώτατοι προβλεπόμενοι «καθαροί συντελεστές» που όλοι γνωρίζουμε και αφορούν τον συντελεστή οικοπέδου και που κατά την πολεοδομική νομοθεσία δεν μπορεί να υπερβαίνει τον 0,8.Στο μεγαλύτερο μέρος των προβλεπόμενων οικοδομικών τετραγώνων πλην της παραλιακής ζώνης,ορίζεται συντελεστής δόμησης 2,2 (υλοποιείται μέσος συντελεστής 1,5) όταν θα έπρεπε να είναι 0,8.
  5. το «Μητροπολιτικό Πάρκο» στην κλίμακα του σχεδίου λαμβάνει ρόλο διαμόρφωσης εσωτερικού ακαλύπτου με μορφή χώρου «πρασίνου» που παραχωρείται σε κοινή χρήση (;). Και αν στα πολυδιαφημιζόμενα 2000 στρ. αυτό του εσώκλειστου «πάρκου» αφαιρέσουμε τα 400. στρέμματα που μπορεί να δομήσουν εντός της ζώνης αυτής, τα περίπου 300 με 400 στρ που αντιστοιχούν στους 2 αεροδιαδρόμους μεγάλο μέρους των οποίων το σχέδιο προβλέπει να διατηρηθούν, το ήδη υπάρχον στον χώρο πράσινο που εκτιμάται σε 300 – 400 στρ, τα πολλαπλά γήπεδα που θα φιλοξενηθούν εντός της έκτασης αυτής, στις επιφάνειες που θα καταλαμβάνουν οι δρόμοι και η δυνατότητα που παρέχει η σύμβαση μετά το πέρας 25ετίας να καλυφθεί εντός της έκτασης αυτής το μη εκτελεσθέν ποσοστό της επιτρεπόμενης (προφανώς από τον 4062/12 έως και 3.600.000 τμ) δόμησης, τότε το πράσινο που πραγματικά εκχωρείται είναι πολύ μα πολύ μικρό και το ισοζύγιο πρασίνου πολύ ελλιπές για τις ανάγκες του λεκανοπεδίου της Αθήνας όπως το όριζαν όλες οι προ κρίσης μελέτες και ΡΣΑ.
  6. Στη ΣΜΠΕ αναφέρεται η κατασκευή και λειτουργία Κέντρου Επεξεργασίας Λυμάτων (ΚΕΛ) εντός της έκτασης, γεγονός περίεργο εφόσον διέρχεται από το χώρο αγωγός της ΕΥΔΑΠ και αντλιοστάσια. Πλην όμως για να μην ενημερωθούν επαρκώς οι πολίτες δεν αναφέρεται που χωροθετείται αυτή, επειδή όταν αρχικά είχε χωροθετηθεί στο Άλιμο υπήρξε μεγάλη αντίδραση.
  7. Επίσης αναφέρεται και η εγκατάσταση και λειτουργία εντός της έκτασης ενός Κέντρο Επεξεργασίας Λυμάτων (ΚΕΛ) χωρίς όμως να φαίνεται που αυτό χωροθετείται…
  8. Δεν είναι σαφές πως θα διαχειριστούν τα υπέρογκα υλικά εκσκαφής που θα προκύψουν, ούτε και εκτιμώνται επαρκώς οι πολύ σημαντικές επιπτώσεις ρύπανσης της ευρύτερης περιοχής που θα προκληθούν από αυτό το υπέρογκο σε μέγεθος και έντασης εργοτάξιο για πλέον μιας δεκαετίας.
  9. Ενώ προτίθεται να κατασκευαστεί μια νέα πόλη (μη αναγκαία) στο Λεκανοπέδιο δεν προβλέπονται τα βασικά όπως διαδημοτικά κέντρα διαχείρισης αποβλήτων, νεκροταφείο, δημόσιες εγκαταστάσεις Υγείας, Ανώτερης και Ανώτατης εκπαίδευσης κ.α που λείπουν από το νοτιοανατολικό τμήμα του λεκανοπεδίου.
  10. Στο ιδιαίτερο ιδιοκτησιακό καθεστώς, που μοιάζει με ιδιωτική πόλη, δεν θα ισχύσει το πλαίσιο τελών και λοιπών εσόδων που έχουν οι όμοροι Δήμοι) σήμερα (Άλιμος, Ελληνικό και Γλυφάδα), ειδικότερα αναφέρεται ότι θα συσταθεί φορέας με τις απαραίτητες εξουσίες που θα αναλάβει τη διαχείριση, τα τέλη κλπ που θα αφορούν την «επένδυση». Ουσιαστικά, υποκρύπτεται η δημιουργία ιδιωτικού Δήμου κατά παράβαση του νομικού καθεστώτος που διέπει την λειτουργία της τοπικής αυτοδιοίκησης .

Η ανάπτυξη που επιχειρείται στην περίπτωση αυτή είναι γκρίζα και καταστροφική και πάντως σε καμιά περίπτωση δεν μπορεί να χαρακτηριστεί Αειφόρος – Βιώσιμη. Η Αθήνα δεν έχει ανάγκη από μια νέα πόλη των 30.000 – 40.000 κατοίκων, ούτε άλλα mall, ούτε Καζίνο, ούτε ουρανοξύστες. Το λεκανοπέδιο της Αθήνας σε περίοδο κλιματικής αλλαγής και θερμοκρασιακής ασφυξίας τα καλοκαίρια (μέση θερμοκρασία 40οC) έχει επιτακτική ανάγκη από μια ήπιας μορφής ανάπτυξη με αιχμή το πράσινο, επειδή έχει προ πολλού εξαντλήσει την φέρουσα δυνατότητα του σε δόμηση. Το Ελληνικό είναι ο τελευταίος εναπομείναν ελεύθερος χώρος που μπορεί να αναβαθμίσει το περιβάλλον της Αθήνας και να συντελέσει παράλληλα και στην οικονομική ανάπτυξη της πόλης, αποφέροντας περισσότερα οφέλη και δημιουργώντας πολύ περισσότερες θέσεις εργασίας σε σχέση με αυτά τα Φαραωνικά σχέδια που επιβάλλονται.

Η περιοχή λέγεται Ελληνικό… η «επένδυση» που επιβάλλεται είναι καταστροφική και μη αναστρέψιμη και γι αυτό είναι ύβρις, νομοτελειακά ακολουθεί η Νέμεσις…

Καμπούρη Γιούλυ (Ευστρατία)

Χημικός  και Περιβαλλοντολόγος

 

 

12 Οκτωβρίου 2016

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΟ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΙΚΟ ΠΑΡΚΟ ΤΟΥΕΛΛΗΝΙΚΟΥ

ΘΕΜΑ:  Συζήτηση στην Επιτροπή Αναφορών του Ευρωκοινοβουλίου

ΜΕΓΑΛΟ ΠΛΗΓΜΑ ΣΤΑ ΦΑΡΑΩΝΙΚΑ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΙΚΑ ΣΧΕΔΙΑ ΞΕΠΟΥΛΗΜΑΤΟΣ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ

Xθες στις 11.10.2016 η Επιτροπή Αναφορών του Ευρωκοινοβουλίου συζήτησε Αναφορά μελών της Επιτροπής αγώνα για το Μητροπολιτικό Πάρκο του  Ελληνικού.

Κατά τη συζήτηση και έπειτα από εισήγηση των μελών μας και τοποθέτηση των Ευρωβουλευτών κ.κ. Νότη Μαριά, Σοφίας Σακοράφα και Νίκου Χουντή και της Γερμανίδας Ευρωβουλευτή των οικολόγων κ. Ska Keller, η επιτροπή αναφορών συνειδητοποίησε ότι υπάρχουν σοβαρές και βάσιμες καταπατήσεις και  παραβιάσεις Διεθνών και Ευρωπαϊκών Συνθηκών και Συμβάσεων καθώς και Οδηγιών της Ε.Ε,και διατήρησε ανοιχτή προς διερεύνηση  την Αναφορά μας.

Επιπλέον, ζήτησε από την Κομισιόν να διερευνήσει ενδελεχώς τις καταγγελίες ως οφείλει και να δώσει συγκεκριμένες απαντήσεις. Επίσης, ζήτησε εξηγήσεις από την Ελληνική Κυβέρνηση και τον αγοραστή σχετικά με:

  1. Τις αναφερθείσες καταγγελίες για 11 κρατικές ενισχύσεις υπέρ του αγοραστή.
  2. Την παραβίαση της Οδηγίας 2001/42/ΕΚ για την μη υπαγωγή του νόμου 4062/12 για την «αξιοποίηση» του Ελληνικού, στη παραπάνω Οδηγία. Διότι πριν την ψήφισή του, το 2012, δεν προηγήθηκε Διαβούλευση με τους πολίτες της Αθήνας και δεν εκπονήθηκε η απαιτούμενη Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών επιπτώσεων – ΣΜΠΕ.
  3. Την παραβίαση της Οδηγίας 92/43 για την διατήρηση των Φυσικών Οικοτόπων κλπ και της Οδηγίας 2000/60/ ΕΕ, δεδομένου ότι η θαλάσσια περιοχή του Ελληνικού περιέχει πολλά Λιβάδια Ποσειδωνίας και υφάλους με κοραλλιογενείς σχηματισμούς, είδη προτεραιότητας και απολύτου προστασίας για την Ε.Ε., καθώς και μη ένταξη της Περιοχής αυτής στο δίκτυο Natura.
  4. Παραβίαση της συνθήκης της Φλωρεντίας για την προστασία του τοπίου, επειδή με το σχέδιο  αυτό, όπως έγινε γνωστό από δημοσιεύματα, αλλοιώνεται σημαντικά το τοπίο του Λεκανοπεδίου με 7 ουρανοξύστες, 16οροφες πολυκατοικίες και προβλεπόμενες προσχώσεις στην θάλασσα.
  5. Την καταπάτηση σε όλα τα επίπεδα της συνθήκης του Άαρχους για το δικαίωμα των πολιτών στην διαβούλευση και συμμετοχή των αποφάσεων που αφορούν στο περιβάλλον καθώς και την καταπάτηση της απρόσκοπτης πρόσβασης τους στην Δικαιοσύνη. (ειδικά σ΄ αυτό το σημείο η επιτροπή θορυβήθηκε όταν άκουσε τον Ευρωβουλευτή κ. Νικό Χουντή εκτός των άλλων, να λέει ότι το Ελεγκτικό Συνέδριο δεν δέχτηκε να συζητήσει αίτηση αναθεώρησης που κατέθεσε μαζί με πολίτες,  στις αποφάσεις του Ε.Σ για το Ελληνικό, θεωρώντας ότι οι πολίτες δεν έχουν έννομο συμφέρον.
  6. Την παραβίαση των συνθηκών:

          α) για την προστασία της αρχαιολογικής κληρονομίας

          β) της Γρανάδα για την προστασία της αρχιτεκτονικής κληρονομιάς.

Οι τέσσερεις Ευρωβουλευτές ήταν καταπέλτες με τα ατράνταχτα επιχειρήματα τους σχετικά με την  διπλή ύποπτη ιδιότητα της Κομισιόν ως Τρόικα η οποία από τη μια επιβάλλει τις παραβιάσεις αυτές και από την άλλη παίζει τον ρόλο του θεματοφύλακα της κοινοτικής νομοθεσίας.  Έτσι πείστηκε η Επιτροπή Αναφορών να εξετάσει ενδελεχώς την υπόθεση για το Ελληνικό και να επισκεφτεί αν χρειαστεί την περιοχή για επιτόπια αυτοψία όπως ζήτησε έκτος των άλλων η Ευρωβουλευτής κ. Σοφία Σακοράφα καθώς και τα μέλη μας.

Επίσης αίσθηση έκανε η αναφορά της κας Σ. Σακοράφα ότι στην πιο ακριβή περιοχή της πρωτεύουσας, το Ελληνικό, πωλείται κάτω από 100 € το τετραγωνικό μέτρο  και εκείνες του Ν. Μαριά και Ν. Χουντή ότι υπάρχουν σημαντικές κρατικές ενισχύσεις προς τον αγοραστή.

Τέλος, η κυβέρνηση εκπροσωπήθηκε από τον βουλευτή κ. Ουζουνίδη, γεγονός  που θίγει την διάκριση των εξουσιών εκτελεστικής και νομοθετικής όπως ανέφερε μεταξύ άλλων ο Ευρωβουλευτής κ. Νότης Μαριάς.

 

 

16 Σεπτεμβρίου 2016

Από την “ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΟ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΙΚΟ ΠΑΡΚΟ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ” δημοσιεύτηκε το παρακάτω Δελτίο Τύπου:

ΠΑΡΑΝΟΜΗ Η ΨΗΦΙΣΗ ΑΠΟ ΤΗ ΒΟΥΛΗ ΤΗΣ ΣΥΜΒΑΣΗΣ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ

 Κατατέθηκε χθες  στη Βουλή προς κύρωση η από 14-11-2014  σύμβαση Αγοραπωλησίας Μετοχών της εταιρίας «ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΑΕ» και η από 19.7.2016 τροποποιητική σύμβαση. Με την ψήφιση αυτή  προστίθενται και άλλες παραβιάσεις στο μακρύ κατάλογο των παρανομιών που αφορούν την επίμαχη σύμβαση καθώς:

  1. Δεν έχει τελεσιδικήσει η διαδικασία ελέγχου της σύμβασης στο Ελεγκτικό Συνέδριο ,
  2. Δεν έχει εγκριθεί Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΣΜΠΕ) ούτε έχει γίνει διαβούλευση με το ενδιαφερόμενο κοινό και επομένως παραβιάζεται για μία ακόμη φορά η Οδηγία 2001/42/ΕΚ της Ευρωπαϊκής ένωσης.
  3. Βρίσκεται εν εξελίξει Εισαγγελική έρευνα για την εκτίμηση της αξίας του παραχωρούμενου ακινήτου.
  4. Το Φθινόπωρο εξετάζεται από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο η με αριθμό πρωτοκόλλου 0694/30-6-2015 αναφορά μας, η οποία ήδη έχει κριθεί παραδεκτή και μπορεί να ακυρώσει τη σύμβαση.

Επισημαίνουμε ότι η έγκριση της σύμβασης από την Κυβέρνηση και τη Βουλή εκθέτει το Ελληνικό κράτος σε πιθανή διεκδίκηση αποζημιώσεων από την εταιρεία σε περίπτωση μη ικανοποίησης κάποιας εκ των αναβλητικών αιρέσεων που διέπουν την σύμβαση ή και ακύρωση της σύμβασης για άλλους λόγους, εκ των οποίων οι τρείς αφορούν δικαστικές αποφάσεις.

Το Ελληνικό δημόσιο με την υπογραφή της σύμβασης αυτής θα έχει άμεσα ζημία της τάξης των 1,7 δις (2δις πλην 300 εκ. που είναι η άμεση προκαταβολή του επενδυτή). Το τίμημα έχει οριστεί στο εξαιρετικά χαμηλό ποσόν των 915 εκ. το οποίο καθώς θα καταβληθεί σε βάθος 10 ετών έχει παρούσα αξία περ. 576 εκ. €. Το δημόσιο θα εξαναγκαστεί να δαπανήσει άμεσα περίπου 1,5 δις για την μετεγκατάσταση 69 υπηρεσιών του και αργότερα τουλάχιστον άλλα 500 εκ για τις αποζημιώσεις στα καζίνο Λουτρακίου και Πάρνηθας.

Το ΤΕΕ (σύμβουλος του Δημοσίου)εκτίμησε την επενδυτική αξία του Ελληνικού στα 3 δις € καθώς και οι δύο πραγματογνώμονες που όρισε ο Εισαγγελέας έχουν αντίστοιχα εκτιμήσει την αξία του Ελληνικού στο 1,5 δις ( ο κ. Αναματερός) και ο στα 2,3 δις ( ο κ. Μελάς).  

Επίσης ενημερώνουμε ότι στις 15.9.2016 κατετέθη στο Ελεγκτικό Συνέδριο αίτηση αναθεώρησης της με αριθ.  1784/2016 Απόφασης του  VI Τμήματος, η οποία έκρινε σύννομη τη σύμβαση. Η αίτηση υπογράφεται από τον Ευρωβουλευτή κ. Νίκος Χουντή και μέλη της Επιτροπής μας.

Οι αιτούντες επικαλούμαστε άμεσο και σπουδαίο έννομο συμφέρον για την άσκηση της παρούσας αναθεώρησης. Επειδή η κρινομένη σύμβαση δεν είναι μια οποιαδήποτε συνήθης δημόσια σύμβαση. Επηρεάζει άμεσα και καθοριστικά την ζωή όλων των κατοίκων του Λεκανοπεδίου κατά τρόπο  δραματικό και μη αναστρέψιμο και αυτό σε συνθήκες κλιματικής αλλαγής:

  1. επειδή δομεί τον χώρο του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού και της Παράκτιας ζώνης του Αγίου Κοσμά με μια ένταση που δεν έχει προηγούμενο στα πολεοδομικά χρονικά της χώρας μας και
  2. επειδή σε μια πόλη που έχει ανάγκη, σε συνθήκες κλιματικής αλλαγής, από περίπου 50.000 στρέμματα πρασίνου για να επιβιώσει, θυσιάζεται στο βωμό του άκρατου κέρδους ο τελευταίος ελεύθερος δημόσιος χώρος της και αυτό χωρίς να τηρηθούν τα προαπαιτούμενα που ορίζουν Συνθήκες, Συμβάσεις, Οδηγίες της Ε.Ε καθώς και το Σύνταγμα και η Ελληνική νομοθεσία.

Η Lamda Development αποκτά στο Ελληνικό Δικαιώματα Επιφανείας για 99 έτη (!) και ποσοστό 30% εξ αδιαιρέτου κατά πλήρη κυριότητα, νομή και κατοχή. Κατ’ ουσίαν ιδιοποιείται σκανδαλωδώς το δημόσιο ακίνητο. Σύμφωνα με το σχέδιο Foster, που συνοδεύει τη σύμβαση, στο Ελληνικό θα δημιουργηθεί μια νέα εσωστρεφής ιδιωτική πόλη 27.000 κατοίκων και δόμησης 3-3,6 εκατ. τ.μ. Στις χρήσεις περιλαμβάνονται κατοικία διαφορετικών ειδών, τουριστικά καταλύματα, καζίνο και συνοδές χρήσεις, κτίρια γραφείων, λιανικό εμπόριο και τεράστια πολυκαταστήματα, κτίρια υγείας – πρόνοιας, ιδιωτικό πανεπιστημιακό συγκρότημα, άλλα κτίρια εκπαίδευσης, πολιτισμού, αθλητισμού.

Η εσωστρεφής αυτή πόλη απομονώνει όσους θα κατοικήσουν εκεί, παρέχοντας όλες τις δυνατές εξυπηρετήσεις. Στις ζώνες που γειτνιάζει με ενεργές οικονομικά περιοχές των πέριξ δήμων, λειτουργεί ανταγωνιστικά προς αυτές, καθώς δημιουργεί νέες εκτεταμένες ζώνες γραφειακών χώρων, πολυκαταστημάτων κ.λπ. Πρόκειται για μία ιδιωτική πόλη η οποία θα χρηματοδοτείται από το Ελληνικό Δημόσιο ως προς τις δημοτικές υπηρεσίες και τις κοινόχρηστες λειτουργίες. Στο κορεσμένο οικολογικά Λεκανοπέδιο όπου η Προσαρμογή στην Κλιματική Αλλαγή είναι απαγορευτική σε νέα δόμηση και στην καρδιά των παράκτιων και γειτονικών δήμων, όπου υπάρχει ήδη τεράστια φούσκα ακινήτων, η φερόμενη ως επένδυση αποτελεί μια καταστροφική οικολογικά βόμβα με τεράστιες επιπτώσεις για την οικονομία της περιοχής, ευρύτερα του Λεκανοπεδίου.

Η νέα ιδιωτική πόλη θα προσελκύσει για ορισμένες, προσιτές οικονομικά λειτουργίες, καταναλωτές από τους κατοίκους των πέριξ δήμων και όλο το Λεκανοπέδιο, πλήττοντας τις ήδη συρρικνωμένες οικονομικές δραστηριότητες της Αττικής. Τα νέα κτίρια γραφείων, τα malls και λοιπά καταστήματα στον άξονα της Βουλιαγμένης και το πλήθος των κατοικιών του σχεδίου Foster θα οδηγήσουν σε οριστικό μαρασμό τη σημερινή αγορά ακινήτων και σε πτώχευση τις σχετικές επιχειρήσεις. Οι νέες κακοπληρωμένες και ανασφάλιστες θέσεις εργασίας θα δημιουργηθούν στα ερείπια των μικρών και μεσαίων οικοδομικών, εμπορικών και τουριστικών επιχειρήσεων, της μισθωτής εργασίας, της αυτοαπασχόλησης και των συμπληρωματικών εισοδημάτων από ενοικίαση.

 Ένα τεράστιο εργοτάξιο θα λειτουργεί για δεκαετίες, δημιουργώντας μόνιμη επιβάρυνση τόσο στις λειτουργίες της πόλης και της ζωής των κατοίκων όσο και στον τομέα του τουρισμού. Είναι εξαιρετικά σημαντικό ότι για πρώτη φορά παραχωρείται αρχαιολογικός χώρος σε ιδιώτη. Η αρχαιολογική υπηρεσία δεν θα μπορέσει να συνεχίσει τις εργασίες της και κυρίως η δόμηση εκατομμυρίων τ.μ. θα αποτρέψει οριστικά την ανασκαφή – ανάδειξη των αρχαίων πόλεων Αλιμούντος, Αιξωνής, Ευωνύμου.

Όσον αφορά την αίτηση αναθεώρησης εκτός των ανωτέρω επικαλούμαστε:

 Α. τι το άρθρο 35 παρ. 5 του ν.4129/1973 περί Ελεγκτικού Συνεδρίου όπως τροποποιήθηκε είναι αντισυνταγματικό της, επειδή όχι μόνο ψηφίζονται νόμοι που προσκρούουν στις διατάξεις του Συντάγματος και οδηγούν στην κατάλυση αυτού αλλά και δρομολογεί και αυτή η πλήρης κατάργηση του φυσικού δικαστή (άρθρο 8 Συντάγματος) με την πιεστικά επιζητούμενη  από τους δανειστές πλήρη ποινική και αστική ασυλία του ΤΑΙΠΕΔ και του Υπερταμείου εκποίησης όλης της δημόσιας και ιδιωτικής περιουσίας προκειμένου να γεμίσει ο Πίθος των Δαναΐδων του δημοσίου χρέους.

Β. Ότι εσφαλμένα το Ε.Σ. αποφάσισε ότι δεν κωλύεται η κύρωση – υπογραφή της σύμβασης επειδή λαμβάνει ως δεδομένη την αξία του Ελληνικού παρά το γεγονός ότι για το θέμα αυτό αλλά και για όλες τις άλλες παραβάσεις/παραβιάσεις που αναφέρονται στην αίτηση μας εκκρεμεί:

 1) Εισαγγελική έρευνα για την εκτίμηση της αξίας του παραχωρούμενου ακινήτου,  

 2) Η με αριθμό πρωτοκόλλου 0694/30-6-2015 αναφορά μας στην Επιτροπή Αναφορών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου η οποία ήδη έχει κριθεί παραδεκτή και εξετάζεται τον Φθινόπωρο, σχετικά με:

  • Την καταπάτηση του άρθρου 107 και επόμενων της ΣΛΕΕ (πρωτογενούς δικαίου της Ε.Ε) γ
  • Την μη εφαρμογή της διεθνούς σύμβασης του Aarchus
  • Την καταπάτηση της Ευρωπαϊκής Σύμβασης της Φλωρεντίας για την προώθηση της προστασίας των τοπίων
  • Την παράκαμψη της Οδηγίας 92/43/ΕΟΚ και της συνθήκης της Βαρκελώνης που αναδεικνύουν τα λιβάδια Posidonia
  • Τη μη εφαρμογή της Οδηγίας 2001/42/ΕΚ, επειδή δεν ακολουθήθηκε η απαιτούμενη διαδικασία για την Στρατηγική Περιβαλλοντική Εκτίμηση (ΣΠΕ)

Η αποδοχή ενός παράνομου καταχρηστικού, απεχθούς και επονείδιστου χρέους – όπως διαπιστώνει η αρμόδια Επιτροπή (Επιτροπή Αλήθειας) για το Χρέος της Ελληνικής Βουλής – εκ μέρους της χώρας οδήγησε στην υπογραφή τριών δανειακών συμβάσεων, την επιβολή της δέσμευσης του συνόλου της περιουσίας του λαού (Δημόσια και Ιδιωτικής) και την απογύμνωση από όλες τις ασυλίες του Διεθνούς και Ευρωπαϊκού Δικαίου.     

Ιούνιος 2016

Στις 16 Ιουνίου, το Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής εξέδωσε την απόφαση υπ’ αριθµ. 217/2016σχετικά µε το “Μνηµόνιο Συναντίληψης” (“Memorandum of Understanding” – MOU) µεταξύ του Ταµείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του ∆ηµοσίου Α.Ε. (ΤΑΙΠΕ∆), της HELLENIC Global I.S.A. και της Lamda Development S.A για το Ελληνικό. Παραθέτουμε μερικά πολύ σημαντικά σημεία, τα οποία μας βρίσκουν σύμφωνους: 

Τα µέλη του Περιφερειακού Συµβουλίου σηµειώνουµε τα παρακάτω: 

 • Η θέση του Περιφερειακού Συµβουλίου Αττικής για το χώρο του πρώην αεροδροµίου του Ελληνικού είναι η δηµιουργία Μητροπολιτικού Πάρκου πρασίνου και πολιτισµού σύµφωνα µε την πρόταση των ∆ήµων της περιοχής και του ΕΜΠ (∆εκέµβριος 2010). Είναι µία πρόταση οικονοµικά εφικτή και βιώσιµη.

• Η διαχείριση των ακτών της Αττικής οι οποίες αποτελούν το συγκριτικό πλεονέκτηµα της, πρέπει να περιέλθει επιτέλους στα αιρετά θεσµικά όργανα που βρίσκονται εγγύτερα στους πολίτες, δηλαδή τον Α’ και Β’ βαθµό Τοπικής Αυτοδιοίκησης εξασφαλίζοντας στο σύνολο τους την ελεύθερη πρόσβαση των πολιτών.

• Η πολύχρονη και εσκεµµένη εγκατάλειψη του χώρου αποτέλεσε διαχρονικά ένα από τα επιχειρήµατα για να αιτιολογηθεί η υπογραφή της λεόντειου σύµβασης το 2014 και του Συµφώνου Κατανόησης.

• Σύµφωνα µε όσα έχουν δει το φως της δηµοσιότητας αλλά και την συνεπή στάση µας που αφορά την αξιοποίηση του Ελληνικού, 21 µήνες τώρα, είµαστε αντίθετοι στο πρόσφατο Σύµφωνο Κατανόησης – MOU, το οποίο παρά τις όποιες προσπάθειες θετικών τροποποιήσεων, η προωθούµενη λύση στο σύνολο της, δεν ικανοποιεί τις χρόνιες διεκδικήσεις µας.

Επισηµαίνουµε ότι ακόµη και σήµερα το σύνολο των ντοκουµέντων που αφορούν το χώρο του πρώην Αεροδροµίου του Ελληνικού παραµένουν άγνωστα στους πολίτες και τους φορείς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, γεγονός που θεωρούµε ανεπίτρεπτο. Ως εκ τούτου ζητάµε τόσο το πρόσφατο Μνηµόνιο Συναντίληψης όσο και η υφιστάµενη Σύµβαση να δηµοσιοποιηθούν άµεσα και να κατατεθούν στο φως της ηµέρας. Αποτελεί δηµοκρατικό δικαίωµα του κάθε πολίτη να µάθει ακριβώς τι θα γίνει στην περιοχή. Η διαφάνεια είναι δύναµη και δεν πρέπει να την φοβάται κανένας. 

Κανένα σχέδιο που αφορά το χώρο του πρώην αεροδροµίου του Ελληνικού δε µπορεί να υλοποιηθεί χωρίς να έχουν γνώση και λόγο η Τοπική Αυτοδιοίκηση Α’ και Β’ βαθµού. Χωρίς διαβούλευση δεν µπορούν να επιβληθούν τετελεσµένα. Οποιαδήποτε επέµβαση στο χώρο οφείλει να έχει την απαραίτητη κοινωνική αποδοχή. Σε αντίθετη περίπτωση η Περιφέρεια θα κάνει ότι είναι απαραίτητο για να διαφυλάξει τα συλλογικά κοινωνικά συµφέροντα.

Τέλος θέλουµε να σταθούµε σε τρεις πιο εξειδικευµένες πτυχές του όλου θέµατος που έχουν ειδική βαρύτητα για την Περιφέρεια Αττικής και τους όµορους ∆ήµους:

• Τον κρίσιµο από περιβαλλοντικής και οικονοµικής άποψης τοµέα της ∆ιαχείρισης των Απορριµµάτων. Τόσο τα Τοπικά Σχέδια ∆ιαχείρισης Απορριµµάτων των ∆ήµων όσο και ο Περιφερειακός Σχεδιασµός ∆ιαχείρισης Απορριµµάτων περιέχουν πρόβλεψη για χώρους διαχείρισης απορριµµάτων στην περιοχή του Ελληνικού. Πρόκειται για αποφάσεις και επεξεργασµένους σχεδιασµούς που δεν µπορούν να αγνοηθούν ή να ανατραπούν.

• Τα εµπράγµατα δικαιώµατα της Περιφέρειας Αττικής εντός της περιοχής και συγκεκριµένα τις εγκαταστάσεις του ΚΤΕΟ και το οικόπεδο έκτασης 42 στρεµµάτων. Η Περιφέρεια Αττικής δεν πρόκειται σε καµία περίπτωση να απεµπολήσει τα δικαιώµατα της και θα διεκδικήσει τη δηµόσια περιουσία της όπως έπραξε πριν από λίγους µήνες µε την προσφυγή της στο Σ.τ.Ε., αλλά και µε την παραίτηση του εκπροσώπου της από το ∆.Σ. της Ελληνικό Α.Ε. εκφράζοντας τη διαφωνία της.

• Την αλλοίωση του χαρακτήρα της περιοχής λόγω του προβλεπόµενου εξαιρετικά υψηλού συντελεστή δόµησης και του προβλεπόµενου casino και το πλήγµα στην εµπορική δραστηριότητα, ειδικά των µικροµεσαίων επιχειρήσεων, από τη δηµιουργία πληθώρας εµπορικών κέντρων (τύπου mall).

Τα παραπάνω αποτελούν το πλαίσιο µε το οποίο θα πορευτεί το επόµενο χρονικό διάστηµα η Περιφέρεια Αττικής.» Λευκό δήλωσαν οι Περιφερειακοί Σύµβουλοι κ.κ. Βασιλοπούλου Κυριακούλα (Κορίνα), ∆ηµοπούλου Ελένη, Κρητικού Αικατερίνη (Κατερίνα).

Απείχαν της ψηφοφορίας οι Περιφερειακοί Σύµβουλοι κ.κ. Αθανασιάδης Παναγιώτης, Θανοπούλου Αικατερίνη, Τασούλη – Γεωργιάδου Ελισσάβετ, Τσούπρα Ιωάννα (Γιάννα), Πατσαβός Παναγιώτης. 

Διαβάστε το πλήρες κείμενο της απόφασης εδώ

ellhniko_1

Ioύνιος 2016

Το Σάββατο 25 Ιουνίου 2016, πραγματοποιήθηκε η 15η Biennale Αρχιτεκτονικής της Βενετίας, που οργανώθηκε από την παρακάτω ομάδα Αρχιτεκτόνων για το Ελληνικό:

Βαταβάλη Φερενίκη, Δάνου Μέλπω, Λαβασά – Καράπα Άννα, Σαββίδη Κωνσταντίνο, Τότσικα Πάνο, Τσιρώνη Νατάσσα

Στα πλαίσια αυτής της εκδήλωσης έλαβε χώρα “Εργαστήριο Επεξεργασίας Εναλλακτικής Πρότασης για το Ελληνικό“, στο οποίο συμμετείχαμε. 

Καταθέσαμε την πρόταση, που σαν σύλλογος είχαμε υποβάλλει από το 2011, υιοθετόντας εξ ολοκλήρου το πρόγραμμα του ΕΜΠ για την αξιοποίηση του Ελληνικού, με κάποιες σημαντικές για μας προσθήκες, που συμπληρώσαμε ένα χρόνο μετά.
Συγκεκριμένα οι προσθήκες αυτές αφορούν:
  • την αξιοποίηση των πλούσιων αρχαιολογικών ευρημάτων του κτήματος Γερουλάνου και του θεάτρου Ευωνύμου, στον Άλιμο και την ενοποίηση των αρχαιολογικών χώρων Ελληνικού- Αλίμου
  • Την παραχώρηση έκτασης, εντός του Μητροπολιτικού πάρκου, για τη φιλοξενία Διαδημοτικών Πράσινων σημείων, ανακύκλωσης, επισκευής-πώλησης ανακυκλώσιμων, κομποστοποίησης, παραγωγής πελετών.
  • Την εκστρατεία του ενός ευρώ, κατ’ έτος επαναλαμβανόμενη, για τη στήριξη δημιουργίας, βελτίωσης και συντήρησης του Μητροπολιτικού πάρκου και των συμπεριλαμβανομένων κτιριακών εγκαταστάσεων.

Περισσότερα για την πρότασή μας για την αξιοποίηση του Ελληνικού εδώ

Σεπτέμβριος 2014 – Ελεγκτικό Συνέδριο

Παραβάσεις των αρχών της διαφάνειας, της ίσης μεταχείρισης και του ανταγωνισμού, επικαλείται το Z’ κλιμάκιο του Ελεγκτικού Συνεδρίου, που σημαίνει ότι η σύμβαση κρίθηκε μη σύννομη, παγώνοντας ουσιαστικά την πώληση του Ελληνικού στην εταιρία Lamda Development συμφερόντων Λάτση.

Η απόφαση αυτή δεν επιτρέπει στην παρούσα φάση την τελική υπογραφή της σύμβασης, ενώ το ΤΑΙΠΕΔ έχει δικαίωμα να ζητήσει την ανάκλησή της.

Σύμφωνα με το σκεπτικό των δικαστών του Ζ’ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου (πράξη 197/2014 (πρόεδρος η σύμβουλος Αγγελική Μαυρουδή και εισηγητής ο πάρεδρος Αθανάσιος Καρακόιδας) οι όροι των άρθρων 6.1 και 6.2 και του παραρτήματος Α΄ της πρόσκλησης υποβολής εκδήλωσης ενδιαφέροντος για συμμετοχή στην διαδικασία πώλησης του Ελληνικού από το ΤΑΙΠΕΔ, περιόρισαν την συμμετοχή στην διαδικασία μόνο σε οικονομικούς φορείς που διαθέτουν νομική προσωπικότητα και σε ενώσεις ή κοινοπραξίες τους, ενώ ταυτόχρονα αποκλείστηκαν φυσικά πρόσωπα, είτε αυτοτελώς, είτε σε ένωση ή κοινοπραξία είτε σε ένωση με νομικά πρόσωπα.

Αναφέρουν δε πως «ο αποκλεισμός αυτός έγινε χωρίς να προκύπτει καμία επίκληση ή συνδρομή συγκεκριμένου λόγου δημοσίας τάξης ή δημοσίας ασφαλείας ή δημόσιας υγείας ή άλλου επιτακτικού λόγου δημοσίου συμφέροντος που να δικαιολογεί έναν τέτοιας ένστασης περιορισμό».

Επιπλέον αναφέρουν οτι υπάρχουν αντίστοιχες παραβιάσεις στους όρους 2.3, 2.4 και 2.5 της πρόσκλησης υποβολής εκδήλωσης ενδιαφέροντος, αφού στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού τροποποιήθηκαν και μάλιστα ουσιωδώς οι επίμαχοι δύο όροι με αποτέλεσμα να μην είναι δυνατή η υποβολή νέων προσφορών από επενδυτές που είχαν ήδη αποκλειστεί. Επισημαίνουν δε οτι αυτό συνιστά παραβίασης της εθνικής και Ευρωπαϊκής νομοθεσίας, αφού δεν επιτρέπουν τροποποίηση ουσιωδών όρων της σύμβασης που περιλαμβάνονται στην δημοσιευμένη πρόκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την ανάθεση, χωρίς ειδική πρόβλεψη που να αναφέρει το ενδεχόμενο τροποποίησης της σύμβασης.

Με ισχυρή μειοψηφία όμως της προεδρεύουσας κρίθηκε πως νομίμως δεν έγινε αποτίμηση των μετοχών της «Ελληνικό Α.Ε.» και των εμπραγμάτων δικαιωμάτων επί των ακινήτων αυτής πριν την έναρξη του διαγωνισμού καθώς αυτό, αναφέρει η πλειοψηφία, επαφίεται στην διακριτική ευχέρεια του ΤΑΙΠΕΔ σε πιο ακριβές χρονικό σημείο θα γίνει.

Βεβαίως μέσα στις επόμενες 15 μέρες λογικά περιμένουμε να υποβληθεί η αίτηση ανάκλησης από το ΤΑΙΠΕΔ στην απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου (Ζ΄Κλιμάκιο – Δ΄Διακοπών), σύμφωνα με την οποία εμποδίζεται η υπογραφή της σύμβασης πώλησης του 100% των μετοχών της «ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΑΕ».

Να θυμηθούμε ότι μέχρι σήμερα, παρά του ότι έχουν περάσει τέσσερις μήνες από την απόφαση του ΤΑΙΠΕΔ, το περιεχόμενο της σύμβασης δεν έχει γίνει γνωστό ούτε στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής, με πρόσχημα την εξέτασή της από το Ελεγκτικό Συνέδριο.

Επομένως εξακολουθούν να μην έχουν απαντηθεί τα ερωτήματα σχετικά με:

  • το κόστος των ολυμπιακών εγκαταστάσεων (περίπου 350 εκ.)
  • το κόστος μετεγκατάστασης των στεγαζόμενων στο Ελληνικό δημοσίων υπηρεσιών (περίπου 2,5 δις)
  • τη δυνατότητα μεταπώλησης σε τρίτους από τη Lamda Development,
  • τους χαριστικούς όρους για τη δυνατότητα επιστροφής των μετοχών του φορέα από τη Lamda Developmentν στο Δημόσιο
  • το ύψος της απόδοσης των κεφαλαίων υπέρ του επενδυτή.

Σχετικά με την απόδοση των κεφαλαίων φέρεται να επιφυλάσσεται το Ε.Σ. για το ύψος της, δεδομένου ότι υπολογίζεται περίπου στο 15% από 8% που είναι διεθνώς.

Εξακολουθεί να μένει αναπάντητο το ερώτημα γιατί η προκαταβολή (300 εκ ευρώ) είναι μικρότερη των παραχωρούμενων εγκαταστάσεων και μάλιστα μπορεί να δοθεί όχι άμεσα αλλά μέχρι τον Μάιο του 2016?

Για μια ακόμη φορά αποδεικνύεται ότι το ταμειακό όφελος για το Δημόσιο για φέτος θα είναι μηδενικό, το κέρδος της χώρας από τη μείωση του χρέους είναι ανύπαρκτο και στην ουσία το Δημόσιο εκχωρεί την έκταση σε τίμημα υποπολλαπλάσιο της αξίας της.

 

3 Aπριλίου 2014

Κατάθεση υπομνήματος στο ΤΑΙΠΕΔ που συνυπογράφουν φορείς, συλλογικότητες, σύλλογοι κλπ. με

τα εξής αιτήματα: 

 1.      Να μας δοθεί αντίγραφο της συγκεκριμένης πρότασης της Lamda Development που εγκρίθηκε για το Ελληνικό. 

 2.     Να μας δοθεί αντίγραφο της δεσμευτικής σύμβασης του ελληνικού δημοσίου προς τον επενδυτή.

 

Η πρότασή μας για το Ελληνικό εδώ

Περισσότερα: http://kipi.gr/?p=4189

 

Comments are closed.